15foto.jpg
Savanorė Ingrida: „Vaikų linijoje“ įgyta patirtis labai praverčia bendraujant, ypač tada, kai susiduriu su nepažįstama aplinka ir žmonėmis. Daug drąsiau jaučiuosi tokiose situacijose...“

2012 m. kreipimųsi analizė

2012 m. "Vaikų linijos" konsultantai budėjo 9.877 valandų, per kurias atsiliepė į 153.367 skambučius.

 

Darbo valandos 2010-2012.jpg
 

Vaikai, kurie dažniausiai kreipiasi

Remiantis 2012 m. duomenimis, daugiausiai į "Vaikų liniją" kreipiasi 11-15 m. paaugliai, tai sudaro beveik 50% visų besikreipiančiųjų. Kiek rečiau, pagalbos "Vaikų linijoje" ieško” 7-10 metų vaikai – šios amžiaus grupės vaikų skambučiai sudaro apie 20%, o 16-18 metų paaugliai į "Vaikų liniją" kreipiasi retai, tokių skambučių skaičius sudaro vos 3%.

 

Skambuciai pagal amziu 2012.jpg
 

 

Pagalbos į "Vaikų liniją" kreipiasi panašus skaičius berniukų ir mergaičių. Tačiau pastebime tendenciją, kad pagalbos internetu dažniau kreipiasi mergaitės (86%). Tuo tarpu berniukų parašyti laiškai sudaro vos 14%.

 

Skambuciai pagal lyti 2012.jpg
 

Vaikų kreipimosi į "Vaikų liniją" priežastys

Paskambinę į "Vaikų liniją" vaikai dažniausiai pasakoja apie sunkumus bendraujant su bendraamžiais, patiriamas patyčias, prievartą, nesutarimus su tėvais. Vaikai neretai kreipiasi dėl įvairių baimių ir nerimo, vienišumo, turėdami minčių apie savižudybę. Vaikams taip pat rūpi klausimai, susiję su seksualumu, brendimu ar laisvalaikio leidimu.

 


Dazniausiai minimi sunkumai 2012_.jpg

 

Kartais į "Vaikų liniją" paskambinę vaikai nori ne tik gauti emocinę paramą, bet sulaukti pagalbos, nes yra pažeidžiamos vaikų teisės. Dažnai tai atvejai, kai vaikas patiria prievartą namuose arba kitaip pažeidžiamos jo teisės ir situacija nesikeičia, nors aplinkiniai žmonės žino apie situaciją. Tokiais atvejais sujungiame vaiką, su Vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos Pagalbos vaikams linija. Šioje linijoje dirbantys specialistai gali su vaiku aptarti įvairius teisinius situacijos aspektus arba gali informuoti atitinkamas tarnybas, pavyzdžiui, Vaiko teisių apsaugos skyrių, Švietimo centrą, esančias vaiko aplinkoje, kurios pasidomėtų vaiko situaciją ir padėtų ją spręsti.

 

Nuo 2011 m., bendradarbiavimo su Vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos Pagalbos vaikams linija pradžios, šios tarnybos specialistams nukreipėme daugiau kaip 1400 skambinančiųjų. Per tą patį laikotarpį "Vaikų linijos" konsultantai sujungė apie 30 skambinančiųjų su Bendruoju pagalbos centru 112, kai pokalbio metu buvo įtariama grėsmė vaiko gyvybei ar sveikatai.


PAGRINDINIAI RĖMĖJAI

    • euro.jpg
    • SAIDM.jpg
    • VILNIUS_WHITE_RGB (1).png
    • Western-Union-small.jpg
    • Telia_Logotipas_2017_m..jpg