12foto.jpg
Savanorė Darja: „Atrodo, atėjau savanoriauti tam, kad duočiau kažką kitiems, padėčiau vaikams, bet pridėjusi ranką prie širdies, galiu atvirai pasakyti, kad savanoriaudama pati gavau šimtąkart daugiau. Tai buvo neįtikėtina patirtis!“

Egzaminų stresas

Kasmet daugybė mokinių laiko egzaminus. Daugeliui tai – sunkus išbandymas, lydimas įtampos ir nepasitikėjimo savo jėgomis. Kai kurie šią įtampą išgyvena lengvai, kitiems egzaminų laikymas tampa sunkia ir ilgam įsimenančia patirtimi. Nemiga, dirglumas, nesugebėjimas susikaupti, beviltiškumas, žemas savęs vertinimas ruošimosi egzaminams bei egzaminų laikymo laikotarpiu kartais išveda jaunus žmones iš psichologinės pusiausvyros.

 

Pasiruošimas egzaminams: kaip gali sau padėti?

 

  • Iš anksto peržiūrėk, ką turi išmokti ir kiek tam turėsi laiko. Galėsi susiplanuoti savo mokymosi laiką ir laisvalaikį, be to, iškilus klausimams galėsi pasikonsultuoti su mokytoju.
  • Padaryk savo mokymąsi kuo labiau patrauklų – nesimokyk visko atmintinai, geriau stenkis atsiminti svarbiausią informaciją, naudokis glaustais konspektais ar rask kokį nors tau priimtiną būdą įsiminti tai, kas svarbu. Pavyzdžiui, gali pasidaryti svarbiausių temų korteles ir pasikabinti jas įvairiose tau matomose vietose.
  • Rask savo būdą, laiką ir vietą mokytis. Kiekvienas mokosi skirtingai – pagalvok, kada tau geriausiai sekasi susikaupti: kai mokaisi vienas ar su draugu; ryte, dieną ar vėlai vakare; ilgai sėdint prie vieno dalyko ar su trumpomis pertraukomis.
  • Prašyk pagalbos, jei ko nesupranti. Jei jautiesi neramiai, jauti, kad negali susikaupti mokymuisi - pasikalbėk su kuo nors apie tai. 

 

Ko geriau nedaryti?

 

  • Nepalik visko paskutinei minutei;
  • Nevenk klausimų, kurių nesupranti – geriau prie jų padirbėk ilgiau;
  • Nepamiršk, jog be egzaminų ir kontrolinių tu turi kitą gyvenimą – neatsisakyk laisvalaikio ir kartais leisk sau pailsėti;
  • Nesimokyk paskutinę naktį prieš egzaminą.

 

Rūpinkis savimi

 

Labai svarbu ne tik mokytis, bet ir rūpintis savo savijauta bei sveikata. Svarbu rasti laiko tinkamai pavalgyti, gerai išsimiegoti, neužmiršti užsiėmimų, kurie tau padeda atsipalaiduoti ir pailsėti nuo ruošimosi egzaminams. Galima ir savo artimiesiems bei šeimos nariams priminti, jog dabar tau svarbus metas. Pasikalbėk su savo šeima apie tai, kaip jie tau galėtų palengvinti mokymąsi: sukurti tau ramią vietą, kur galėtum ramiai mokytis, elgtis šiek tiek tyliau ir tau netrukdyti.

 

Prieš egzaminą

 

  • Įsitikink, jog gerai žinai, kur ir kokiu metu bus laikomas egzaminas;
  • Pasilik sau pakankamai laiko nuvykti į egzaminą – nereikės bijoti, kad pavėluosi;
  • Pasiimk viską, ko tau gali prireikti – atsarginį rašiklį, pieštuką, servetėlių, ir kt.;
  • Jei laukdamas egzamino labai jaudiniesi – kvėpuok giliai ir lėtai. Tai gali padėti tau šiek tiek nusiraminti.

 

Egzamino metu

 

Egzaminą bus lengviau laikyti, jei jo metu stengsies būti ramus ir susikaupęs. Gali būti, kad kai kurios egzaminų užduotys pasirodys, neaiškios, sudėtingos, galvosi, kad nežinai teisingo atsakymo. Nepanikuok. Kelis kartus peržvelk egzaminų užduotis ar klausimus ir pradėk nuo tų, kurių atsakymus žinai geriausiai. Jei kažkurios egzamino užduoties nesupranti, nežinai atsakymo – palik ją kuriam laikui, prie to klausimo galėsi grįžti ir vėliau. Jei tikrai nežinai atsakymo – gali bandyti logiškai spėti atsakymą. Ir būtinai egzamino pabaigoje pasilik šiek tiek laiko atsakymams patikrinti.

 

Egzaminai baigėsi

 

Pasibaigus egzaminams, prasideda kitas etapas – rezultatų laukimas. Nors atrodo, kad būtent ruošiantis egzaminams kyla daugiausiai įtampos ir po egzaminų gali išgyventi daug nerimo. Laukimas gali labai varginti, gali atrodyti, kad visas tolimesnis gyvenimas priklauso nuo egzaminų rezultatų. Tuomet svarbu įvardinti, kad egzaminų rezultatai yra tik dalis to, kas lemia tavo ateities planus ir galimybes.  Net, jei rezultatai nėra tokie geri, kokių tikėjaisi, tu vis tiek turi įvairių galimybių pasiekti tai, kas tau svarbu. Svarbu - tas galimybes pamatyti ir išbandyti. 

 

Jei nori pasikalbėti apie su egzaminais susijusius išgyvenimus, nerimą, paskambink į “Vaikų liniją” nemokamu numeriu 116 111, parašyk mums laišką arba diskutuok su bendraamžiais.

 

<<Atgal

 

PAGRINDINIAI RĖMĖJAI

    • euro.jpg
    • SAIDM.jpg
    • VILNIUS_WHITE_RGB (1).png
    • Western-Union-small.jpg
    • Telia_Logotipas_2017_m..jpg