15foto.jpg
Savanorė Eglė: „Pirmiausia, ką man davė ir vis dar duoda „Vaikų linija“ – tai bendravimo pamokas, taip pat išmokau empatijos, būdų, kaip padėti kitam išspręsti sunkias situacijas. Sužinojau, kaip kalbėtis su vaikais apie tai, kas jiems svarbu...“

MŪSŲ NAUJIENOS

V.Lašas: emocinės paramos tarnybos gali pasiekti esminių pokyčių

2014-07-07 14:24:55

 

 

vaiku linija- logotipas(sumazintas).jpg

Nerimą kelianti statistika – Lietuvos vaikai nelaimingiausi Europoje, o jaunų žmonių savižudybių skaičiumi pirmaujame visame Senajame žemyne. Šią situaciją pakeisti siekia nemokamą emocinę paramą telefonu ir internetu teikiančios savanoriškos tarnybos – „Vaikų linija“ ir „Jaunimo linija“. Deja, atsiliepti į visų skambinančiųjų pagalbos šauksmus šios tarnybos nepajėgios dėl lėšų trūkumo.


Pernai daugiau nei 50 proc. „Jaunimo linijos” veiklai išlaikyti reikalingų lėšų buvo paaukota. „Vaikų linijai“ įmonių ir pavienių asmenų skirta parama sudarė kiek daugiau nei 13 proc. viso organizacijos biudžeto. Už šias lėšas tarnybų savanoriai galėjo atsakyti į daugiau nei 46 tūkst. vaikų ir paauglių skambučių. Šiuo metu „Vaikų linija“ yra pajėgi atsiliepti į 1 iš 18, o „Jaunimo linija“ – į 1 iš 8 skambučių. Tai reiškia, kad ieškantys pagalbos turi bandyti skambinti po kelis kartus, bet daliai jų vis tiek nepavyksta prisiskambinti.

 

Emocinės paramos tarnybos savo veiklą išlaiko ir stengdamosi pritraukti įvairių Lietuvos bei užsienio šalių fondų lėšas. Baigiamas įgyvendinti projektas, finansuotas pagal Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos konfederacijos bendradarbiavimo programą, leido „Vaikų linijai“ ir „Jaunimo linijai“ pakelti savanorių kvalifikaciją, atnaujinti tarnybų interneto svetaines bei parengti organizacijų strategijas. Naujiems rėmėjams pritraukti sukurtas „Vaikų linijos“ vaizdo filmukas, kuriame rėmimo patirtimi dalijasi įmonių „Mediaskopas“, „Media House“ ir „Not Perfect“ atstovai. „Vaikų linija“ yra vienintelis mūsų klientas, kuris niekaip nesusijęs su pinigais ir kurio veikla yra ganėtinai skirtinga negu mūsų – pelno siekiančios organizacijos. Todėl, dirbdami su „Vaikų linija“, mes tarsi sumokame akcizą visuomenei už mūsų įvairiai vertinamą reklamos veiklą“, – teigia „Not Perfect“ vykdantysis direktorius Gytis Giniotis.

 

Nors tokie projektai emocinės paramos tarnyboms yra svarbus ramstis, tačiau nepakankamas. Todėl „Vaikų linija“ ir „Jaunimo linija“ kviečia socialiai atsakingą verslą bei visus neabejingus žmones palaikyti jų veiklą tiek finansiškai, tiek paslaugomis ar prekėmis.

 

Viena telefono linijos valanda, susumavus visas tarnybos išlaidas savanorių mokymui, kvalifikacijos kėlimui, tarnybos veiklos koordinavimui ir kt., „Vaikų linijai“ kainuoja 30 Lt ir leidžia atsiliepti į 15 skambučių. Skirdami paramą, žmonės ir įmonės prisideda prie pagalbos vaikams bei paaugliams pasiekiamumo didinimo. Taip pat verslo įmonės kviečiamos tapti „Vaikų linijos“ jau dešimtmetį organizuojamos nacionalinės kampanijos „BE PATYČIŲ“, trečius metus vykdomo projekto „Saugus internetas“ ir kitų iniciatyvų partneriais. Daugiau informacijos: www.vaikulinija.lt.

 

Prie „Jaunimo linijos“ veiklos plėtros aktyviai prisideda vienas įtakingiausių Lietuvos verslininkų – dr. Vladas Lašas. Jis priklauso ir „Jaunimo linijos“ draugų klubui – remia tarnybą nustatytu kasmėnesiniu tiesioginiu debetu. „Jaunimo liniją“ matau kaip vieną iš organizacijų, kurios siekia ir gali pasiekti esminių pokyčių. Tik jai trūksta resursų, paramos ir daugiau žinomumo. Gal kai kam 10, 20 ar net ir 100 Lt kas mėnesį paskirti „Jaunimo linijai“ nėra daug, tačiau tarnybai tai vertinga parama, o ir pačiam malonu nuolat prisidėti“, – teigia dr. V. Lašas.

 

Prisijungti prie „Jaunimo linijos" draugų klubo paprasta – tereikia savo elektroninėje bankininkystėje nustatyti tiesioginį debetą „Jaunimo linijai“. Daugiau informacijos: www.jaunimolinija.lt

 

Atgal

PAGRINDINIAI RĖMĖJAI

    • euro.jpg
    • SAIDM.jpg
    • VILNIUS_WHITE_RGB (1).png
    • Western-Union-small.jpg
    • Telia_Logotipas_2017_m..jpg