15foto.jpg
Savanorė Eglė: „Pirmiausia, ką man davė ir vis dar duoda „Vaikų linija“ – tai bendravimo pamokas, taip pat išmokau empatijos, būdų, kaip padėti kitam išspręsti sunkias situacijas. Sužinojau, kaip kalbėtis su vaikais apie tai, kas jiems svarbu...“

MŪSŲ NAUJIENOS

Pirmą kartą atliktas tyrimas parodė: savanorių konsultantų teikiama emocinė parama yra kokybiška

2015-09-09 11:31:01

„Vaikų linijos“ ir „Jaunimo linijos“ savanoriai konsultantai teikia kokybišką emocinę paramą ir yra gerai pasiruošę reaguoti į savižudybės riziką bei prievartos prieš vaikus situacijas. Tai nustatė pirmą kartą Lietuvoje atliktas emocinės paramos telefonu kokybės tyrimas, kurio rezultatai visuomenei pristatyti Pasaulinės savižudybių prevencijos dienos, minimos rugsėjo 10 d., išvakarėse.

 

„Dažnai sulaukiame klausimo, ar savanorių teikiama emocinė parama yra tinkama. Kartais netgi siūloma jos atsisakyti ir rinktis profesionalius psichikos sveikatos specialistus. Tačiau šio kokybės tyrimo rezultatai rodo, kad savanoriai puikiai atlieka savo misiją, – teigia „Jaunimo linijos“ vadovas dr. Paulius Skruibis. – Panašiais tyrimais, atliktais JAV ir Kanadoje, yra nustatyta, kad savanorių teikiama emocinė parama savo kokybe nenusileidžia, o kartais ir pranoksta profesionalių specialistų teikiamą pagalbą telefonu. Mūsų tyrimo rezultatai taip pat rodo labai kokybišką „Vaikų linijos“ ir „Jaunimo linijos“ savanorių darbą.“

 

Spaudos konferencija Seime 2015 09 09.JPG

 

Pirmąjį telefoninės pagalbos kokybės tyrimą atliko Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Sveikatos psichologijos katedros ekspertai, vadovaujami vienos žymiausių savižudybių prevencijos specialisčių Lietuvoje, profesorės Nidos Žemaitienės. Tyrimo metu skambinę vaikai ir suaugusieji buvo informuojami, kad pokalbių bus klausomasi, o savanoriai buvo įspėti apie atliekamą tyrimą, tačiau nežinojo, kada jų pokalbių bus klausoma.

Perklausę po 48 „Jaunimo linijos“ ir „Vaikų linijos“ budėjimo valandas ir įvertinę 138 konsultacinius pokalbius, tyrėjai nustatė, kad didžioji dalis (82 proc.) klausytų „Jaunimo linijos“ ir „Vaikų linijos“ pokalbių buvo gerai pavykę, 15 proc. – vidutiniškai pavykę ir tik 3 proc. nelabai pavykę. Taip pat tyrimas atskleidė, kad „Jaunimo linijos“ savanoriai yra ypatingai gerai pasiruošę teikti pagalbą nusižudyti ketinantiems žmonėms, o „Vaikų linijos“ savanoriai – įvairias prievartos formas patiriantiems vaikams.

„Šio tyrimo rezultatai parodė, kad telefoninėmis emocinės paramos tarnybomis galima pasitikėti – mūsų teikiama paslauga atitinka gerosios praktikos reikalavimus. Tai – svarbus įvertinimas tiek savanorius ruošiantiems ir jų darbą nuolat prižiūrintiems darbuotojams, tiek patiems savanoriams, kurie, skirdami savo laiką vaikų ir suaugusiųjų išklausymui, tinkamai suteikia reikalingą pagalbą“, – teigia „Vaikų linijos“ vadovas dr.Robertas Povilaitis.

Nevyriausybinių organizacijų „Vaikų linija“ ir „Jaunimo linija“ veikla yra paremta savanorišku darbu – šiemet telefonu ir internetu vaikus ir jaunimą konsultuoja apie 400 specialiai paruoštų šių tarnybų savanorių. Organizacijos kelis kartus per metus vykdo naujų savanorių atrankas ir mokymus, per kuriuos kasmet konsultavimui parengiama apie 150 naujų savanorių. Nuolat vykdydamos konsultavimo kokybės priežiūrą ir keldamos savanorių kvalifikaciją specialiais mokymais ir seminarais, tarnybos siekia užtikrinti, kad emocinė parama vaikams ir jaunimui būtų teikiama kokybiškai.

Pirmasis Lietuvoje emocinės paramos telefonu kokybės tyrimas atliktas, įgyvendinant projektą „Savanoriškos nuotolinės emocinės paramos vaikams ir jaunimui kokybės gerinimas“, kurį finansuoja Europos Ekonominės Erdvės finansinis mechanizmas.

„Šis tyrimas parodė, kad dvi didžiausios Lietuvos emocinės paramos tarnybų asociacijos (LEPTA) narės – „Jaunimo linija“ ir „Vaikų linija“, turinčios daugiausia savanorių, itin kokybiškai teikia emocinę paramą žmonėms, kuriems jos tikrai reikia, – pabrėžia LEPTA vykdantysis direktorius Tomas Baranovas. – Didžiausias asociacijos tarnybų veiklos iššūkis yra vis dar nepakankamas mūsų teikiamos paslaugos prieinamumas. 2014 metais vaikai ir suaugusieji mums bandė prisiskambinti daugiau nei 3 milijonus kartų, tačiau tarnybų galimybės leido atsiliepti tik į kas dvyliktą skambutį. Siekiame plėsti veiklos apimtis, kad mums prisiskambinti būtų lengviau, tačiau tam reikalingas daug didesnis valstybės biudžeto finansavimas.“

Šiais metais Socialinės apsaugos ir darbo ministerija „Vaikų linijai“ ir „Jaunimo linijai“ skyrė 65815 eurų – tai sudaro apie 20 proc. šių organizacijų biudžeto.

 

Atgal

PAGRINDINIAI RĖMĖJAI

    • euro.jpg
    • SAIDM.jpg
    • VILNIUS_WHITE_RGB (1).png
    • Western-Union-small.jpg
    • Telia_Logotipas_2017_m..jpg